P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts
P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts

Pasūtījumi internetā

Ziemas riepas

Ziemas vai vissezonas riepas Latvijā ir obligātas no 1.decembra līdz 1.martam, ar radzēm tās atļauts lietot no 1. oktobra līdz 1. maijam, taču bez radzēm ar tām atļauts ceļu satiksmē piedalīties visa gada garumā. Ziemas riepu gumijas sastāvs, to protektora raksts un dziļums izstrādāts tā, lai tās nodrošinātu efektīvu bremzēšanu un manevrētspēju jeb drošu braukšanu laikapstākļos, kad termometra stabiņš nokrīt zem +7*C atzīmes. Katra autovadītāja braukšanas stils un pārvietošanās apstākļi atšķiras, tāpēc riepu ražotāji izstrādā dažādu tipu ziemas riepas, sākot ar cietā sastāva Centrāleiropas tipa ziemas riepām, kas piemērotas braukšanai maigos ziemas apstākļos, līdz pat ziemas riepām ar radzēm, kas būs izcilas sabiedrotās cīņā ar tiešām skarbiem apstākļiem.

Ziemas vai vissezonas riepas Latvijā ir obligātas no 1.decembra līdz 1.martam, ar radzēm tās atļauts lietot no 1. oktobra līdz 1. maijam, taču bez radzēm ar tām atļauts ceļu satiksmē piedalīties visa gada garumā.

Izvēlies vajadzīgo riepu izmēru

Pieejamība:

Populārākās ziemas riepas

Skatīt visas ziemas riepas

Kā izvēlēties ziemas riepas?

Riepas ir vissvarīgākais Jūsu auto drošības elements. Tās ir vienīgā auto daļa, kas ik mirkli ir tiešā saskarē ar ceļa virsmu. Gan ar auto ieskrienoties, gan braucot, manevrējot un svarīgākais – bremzējot, atslēgas vārds ir saķere. Ņemot vērā fizikas likumus – jebkuram kustībā esošam ķermenim, tajā skaitā braucošam auto, piemīt kinētiskā enerģija. Respektīvi, braucoša automašīna ir potenciāli bīstams objekts, ja tā vadība netiek kontrolēta vai tas kontroli zaudē. Tieši droša vadāmība un bremzēšana ir svarīgākie braukšanas drošības aspekti. Drošu vadāmību var nodrošināt tikai labs vadītājs ar ceļu satiksmes drošībai atbilstošā stāvoklī esošu auto un labām, laikapstākļiem piemērotām riepām.

Tātad, izvēloties riepas, svarīgākais rādītājs ir to saķere ar brauktuvi, kuru ietekmē vesela virkne mainīgu faktoru. Tajā skaitā: ceļa seguma kvalitāte, laikapstākļi, riepu kvalitāte, ziemas riepu tips jeb piemērotība, kā arī izvēlētais braukšanas ātrums. Visticamāk, katram no mums ir gadījusies kāda avārijas situācija, kad ir strauji jābremzē vai jāveic neparedzēts manevrs ar mērķi izvairīties no kāda šķēršļa, kas gadījies mūsu ceļā. Pārsvarā šādās situācijās vājais ķēdes posms ir nevis vadītāja reakcijas laiks, auto bremzes vai auto tehniskā manevrēšanas spēja, bet gan nepietiekama riepu saķere ar ceļa segumu.

Lai veiktu pareizo ziemas riepu izvēli, Tev jāzina:

  • Kādēļ labāk izvēlēties jaunas, kvalitatīvas budžeta vai vidējās klases riepas, nekā lietotas, pusnobrauktas premium klases riepas?
  • Jaunas budžeta klases vasaras vai lietotas premium?
  • Vai riepu izlaiduma gadam ir nozīme;
  • Ziemas riepu tipi;
  • Riepu apzīmējumi un klases;
  • Secinājumi un MMK riepu speciālistu ieteikumi;

Nevari izvēlēties? Mēs Tev palīdzēsim!

Riepu un disku speciālists Zigmārs

23204444

Bīstamākie braukšanas apstākļi ziemā

Visiem ir skaidrs, ka pārvietošanās ar auto ziemā ir krietni bīstamāka, nekā vasarā. Tāpēc ziemas riepas tiek izstrādātas ar agresīvākiem protektora rakstiem, mīkstāku gumijas sastāvu un pat radzēm, kas īpaši skarbos apstākļos iecērtas ledū, ar slideno virsmu, veidojot dzelžainu saķeri.

Braukšanai labvēlīgi apstākļi ziemā ir sauss un līdzens asfalta segums, gaisa temperā no +5*C līdz -5*C. Šādos apstākļos mēs riepas uztveram kā ko pašsaprotamu, tās pilda savu funkciju un nogādā mūs no punkta A līdz punktam B. Tieši tā arī ir jābūt, ideālas riepas pamatuzdevums ir nodrošināt nemanāmu, drošu, klusu, komfortablu un ekonomisku auto kustību, taču ziemas sezonā nereti nākas saskarties ar dažādiem braukšanu apgrūtinošiem faktoriem, kā piemēram nokrišņiem, kas brauktuvi padara mitru, apsnigušu vai pat apledojušu.

Bīstamību rada ne tikai braukšanai nelabvēlīgi apstākļi, bet arī daudzu autovadītāju vienaldzība pret sava auto riepu stāvokli, kā arī nepareizi izvēlēts braukšanas ātrums. Braucot labvēlīgos apstākļos, auto brauc kā ierasts un par potenciāliem riskiem, kas varētu rasties skarbos braukšanas apstākļos, daudzi pat neaizdomājas. Pieredze rāda, ka liela daļa autovadītāju par savu riepu stāvokli labākajā gadījumā uzzin vien tehniskajā apskatē vai arī sezonas riepu maiņas laikā rudenī vai pavasarī, vai sliktākajā gadījumā tad, kad ir noticis ceļu satiksmes negadījums. Lieki piebilst, ka izmeklējot ceļu satiksmes negadījumus, viens no pirmajiem apstākļiem, kas tiek pārbaudīts, ir automašīnas riepu stāvoklis. Bieži vien CSN par vainīgo pusi tiek atzīts tas auto vadītājs, kura auto ir neatbilstošā stāvoklī esošas riepas.

Melnais ledus

Pēdējo gadu ziemas Latvijas platuma grādos ir kļuvušas neparedzamas. Tās mijās starp ārkārtīgi aukstām un skarbām, līdz pat nepieredzēti maigām – tādām, kādas biežāk sastopamas Centrāleiropā. Maigas ziemas, kad gaisa temperatūra bieži svārstās ap sasalšanas temperatūru, veido melnā ledus risku. Bieži var izveidoties situācija, kad mitru ceļa segumu, pazeminoties temperatūrai, nomaina melnais ledus. Ja autovadītājs brauc piesardzīgi, izvēlas braukšanai atbilstošu ātrumu un rēķinās ar braukšanas apstākļiem, tad situācijā, kad tikko parādījies melnais ledus, viņš vai viņa var pat nenojaust par tā esamību, turpinot braukt it kā pa salīdzinoši drošu ceļa segumu un pakļaujot sevi paaugstinātam riskam.

Bremzēšānas shēma ar ieslēgtu ABS

Ledus, slapjš ledus un sniegs

Būtiska atšķirība starp braukšanu pa melno ledu un sniegu ir tā, ka sniegs, atšķirībā no ledus, ir skaidri pamanāms. Tas veicina autovadītāju apziņu par drošību uz ceļa. Braukšana pa sausu sniegu ir salīdzinoši droša, jo uz šāda seguma lielākā daļa ziemas riepu funkcionēs droši un autovadītājs visticamāk brauks piesardzīgi. Drošība atkarīga arī no sniega daudzuma, bet vairums jaunu ziemas riepu ar šādu situāciju tiek galā pietiekami labi. Ja runājam par sniegu, bīstamība rodas, kad tas sāk kust, paaugstinoties gaisa temperatūrai vai ceļu uzturētāju ķīmisko reaģentu iespaidā, mainoties arī sniega konsistencei. Līdz ar to, sniegs paliek smags, uz ceļa veidojas ‘’putra’’, sniega sanesumi, rises, kā arī citi veidojumi.

Šādos apstākļos riepu protektors ātri tiek piedzīts ar sniegu, apgrūtinot bremzēšanu, kā arī apdzīšanas manevru veikšanu. Tādēļ nepieciešamas ļoti agresīvas virzienveida protektora riepas ar lieliem novadkanāliem, asiem protektora sānu blokiem un maksimāli dziļu jeb augstu protektoru. Un ko darīt, ja šāds piesnidzis ceļš ar izbraukātām risēm vēlāk piesalst? Tad talkā nākt var tikai un vienīgi radžu riepas.

Jāatgādina, ka braucot pa ledu pat ar vismīkstākā sastāva, kvalitatīvākajām frikciju, jeb Skandināvijas tipa ziemas bezradžu riepām, tās veikspējas ziņā nebūs tik efektīvas kā radžu riepas. Riepas ar radzēm ir izstrādātas tieši braukšanai pa ledu, nodrošinot maksimālu saķeri ar to.

Slapjš asfalts un spēcīgs lietus

Neskaitot sniegotu un apledojušu ceļa segumu, bīstamību rada arī braukšana pa slapju ceļa segumu vai arī spēcīga lietus apstākļos. Bīstamību rada gan mitrs ceļa segums, uz kura ir samazināta saķere, gan arī apgrūtināta redzamība. Turklāt, vadāmība slapjos laikapstākļos lielā mērā atkarīga no asfalta temperatūras. Jo zemāka temperatūra, jo saķere ar asfaltu ir sliktāka. Te, protams, ir vēl neskaitāmas nianses saistībā ar temperatūru, riepu gumijas sastāvu un protektora dizainu, kā arī to ražošanas tehnoloģijām.

Lietū bremzēšanas ceļa garums krietni pagarinās. Visbīstamākais faktors, braucot lietū, ir akvaplanēšna. Tā ir situācija, kad auto, pārsniedzot noteiktu ātrumu, vairs nespēj izspiest riepas kontakta virsmā ar ceļu esošo ūdeni pa ūdens novadkanāliem. Starp riepu saķeres laukumu un ceļa segumu veidojas ūdens slānis, pa kuru auto sāk peldēt, tā vadāmību padarot nekontrolējamu. Akvaplanēšanas risku palielina nepiemērots braukšanas ātrums, nepietiekams protektora dziļums un samazināts gaisa spiediens riepās.

Braucot ziemā, samazināt gan melnā ledus, gan sniega, kā arī akvaplanēšanas risku iespējams, izvēloties savam braukšanas stilam un apstākļiem piemērotas ziemas riepas, kā arī pievēršot uzmanību šo riepu protektora dziļumam.

UZMANĪBU! Ziemas riepu protektora dziļums

Nav skaidrs, kur ir radies robežlielums 4mm – tas ir minimālais riepu protektora dziļums ar kādu drīkst pārvietoties Latvijas teritorijā ziemas periodā no 1.decembra līdz 1.martam. Ja runājam par drošību ziemā, tad braucot pa sniegu, ledu vai melno ledu ļoti bīstami ir braukt pat ar jaunām riepām ar 9-10mm protektoru, nerunājot par faktiski nolietotām, bīstamām ziemas riepām ar 4mm, 5mm un pat 6mm protektoru.

Riepas nav salīdzināmas ar elektroinstrumentu, kas vienlīdz labi kalpo pirmajā dienā un pēdējā pirms tas sabojājas.

Riepas dilst un noveco ar katru milimetru un dienu, kad to labās īpašības samazinās. Visām riepām ir lietderīgā, jeb drošā protektora daļa – dziļums līdz kuram ir veikti lamiļu smalkie iegriezumi – tieši šie smalkie iegriezumi arī nodrošina saķeri. Ja šī riepas virskārta nodilst, saķere būtiski pasliktinās. Pieņemot, ka jaunai radžojamai riepai ir 10mm dziļš protektors, tad drošā protektora daļa vairumā gadījumu būs no 10mm līdz 7-8mm. Savukārt, ja tā ir Skandināvijas tipa jeb mīkstā sastāva ziemas riepa, jaunas riepas protektors ir vidēji 9mm, tad drošā, efektīvā daļa, atkarībā no riepas modeļa, būs no 9mm līdz 7mm. Rupji rēķinot, riepām, kuru protektors ir mazāks par 6-7mm, pāri palikuši ir tikai atsevišķi dziļie protektora iegriezumi, šādas riepas pēc būtības ir līdzīgas vasaras riepām un ziemas apstākļos tās ir zaudējušas lielāko daļu savu veiktspējas īpašību.

To apstiprina jebkurš ziemas riepu tests un nav atšķirība, vai tas ir dārgs Nokian vai budžeta riepas Sailun – ar katru nodilušo milimetru riepas kļūst arvien nedrošākas, nemaz nerunājot par 4mm protektora robežlielumu – šādas riepas ziemas apstākļos ir ļoti bīstamas.

Likumi un noteikumi ir jārespektē, bet mēs kā riepu speciālisti neiesakām braukt ar ziemas riepām, kuru protektors ir zemāks par 6-7mm un riepas vecākas par 5 gadiem.

Tāpat arī noteikti nevajadzētu, izvēloties ziemas riepas, krist kārdinājumā, izvēloties lietotas brendu riepas, kuras ekspluatētas neskaidros apstākļos un kuru protektora lietderīgā daļa jau sen nodilusi.

Jaunas budžeta vai lietotas premium ziemas riepas?


Pretēji daudzu autovadītāju viedoklim, neapšaubāmi lielākais mīts riepu pasaulē ir uzskats, ka lietotas premium klases riepas būs drošākas par jaunām Ķīnā, Korejā, Ukrainā, Serbijā vai Krievijā riepām.

Braukšanai ziemā padilušas premium klases riepas viennozīmīgi ir nedrošas. Pārsvarā lietotas riepas ir tādas, ko kāds autovadītājs dažādu iemeslu dēļ ir atzinis par braukšanai nederīgām kāda defekta, vecuma vai nodiluma dēļ. Lietotas riepas tirgū parasti ir no 5 līdz pat 15 gadus vecas un pārsvarā vismaz par 30-50% nobrauktas. Respektīvi, visa drošā un lietderīgā protektora daļa ir nobraukta, gumija kļuvusi cieta vai pat izkaltusi un zaudējusi līdz pat 90% veiktspējas īpašību. Turklāt, tās ekspluatētas Jums nezināmos apstākļos, ļoti iespējams neatbilstoši glabātas un pārsvarā pārdodas bez jebkādas garantijas. Ja bremzēšana ziemā pa slidenu ceļa segumu ir apgrūtināta pat ar labākajām jaunajām ziemas riepām, tad ko gan var gaidīt no daļēji nodilušām, izkaltušām lietotām riepām?

No kurienes nāk lietotas ziemas riepas?

Lietotas riepas lielākoties Latvijas tirgū nokļūst no pirmās pasaules valstu autokapsētām, kur veci vai avārijās cietuši auto tiek iznīcināti. Ja nonākat izvēles priekšā – izvēlēties jaunas budžeta klases ziemas riepas vai lietotas kāda pasaules superbrenda riepas, simts procentos gadījumu iesakām izvēlēties jaunas riepas. Tās vienmēr būs izgājušas kvalitātes kontroli, kā arī atbildēs visām ES regulām, turklāt, tām būs arī garantija. Šādas riepas braukšanu ziemā padarīs drošāku gan Jums, gan citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Vecas ziemas riepas – kas būtu jāzina

Ne mazāk svarīgs ir arī riepas vecums. No tā atkarīga riepas saķere ar ceļu, jo, lai arī mēs visi zinām, ka gumija pārstrādājas lēni, tā samērā ātri zaudē elastību un var sākt plaisāt, ja tiek uzglabāta nepiemērotos apstākļos. Viennozīmīgi, drošākās ir jaunas ziemas riepas, kas ražotas pēdējo divu gadu ietvaros. Būtiski kvalitātes zudumi nebūs novērojami arī riepām, kuras ražotas pirms 5 gadiem, bet uzglabātas atbilstošos apstākļos. Ceļu satiksmei bīstamākās ir vecas, lietotas – iepriekš par braukšanai nederīgām atzītas riepas. Neskatoties uz to, ka to sānus nereti rotās premium brendu uzraksti, kā piemēram BridgestoneMichelinNokian vai Pirelli, atpazīstams uzraksts būs vienīgais vērtīgais, kas no šīs riepas atlicis. Kā jau iepriekš secinājām, šāda tipa riepas ir bīstamas ceļu satiksmei. Neapšaubāmi, pat svaigas Ķīnas riepas būs krietni labāka izvēle par jebkāda segmenta lietotām.

Lietotas ziemas riepas uz utilizāciju samestas kaudzē

Ziemas riepu specifika

Riepu tipa izvēli ietekmē ne tikai braukšanas apstākļi, bet arī autotransporta veids. Lielie SUV jeb apvidus auto ir krietni smagāki par kompaktklases automašīnām, tāpēc to kinētiskā enerģija pārvietojoties ir lielāka. Šādiem auto nepieciešamas platas un augstas ziemas riepas ar pēc iespējas lielāku saķeres laukumu ar ceļu, kā arī palielinātu klīrensu. Tikai ar šādām riepām apvidus auto spētu stāties pretī aizsnigušiem ceļiem. Tāpēc, pirms izvēlamies jaunas ziemas riepas, būtu jāizpēta, kāda izmēra riepas Jūsu konkrētajam auto inženieri paredzējuši.

Šo informāciju visbiežāk atradīsiet auto šofera puses durvju rāmja iekšpusē, zem degvielas vāciņa vai vienkārši auto grāmatiņā, kas parasti atrodas cimdu nodalījumā. Vispareizāk būtu izvēlēties auto inženieru noteikto izmēru, jo tas noteikts, ņemot vērā neskaitāmu daudzumu mainīgo, vislabākajai auto veiktspējai.

Ņemiet vērā:

  • Ziemas riepas nav paredzētas braukšanai visu gadu;
  • 225 – riepas platums (norādīts mm);
  • 50 – riepas augstums (% no riepas platuma);
  • R – radiālās konstrukcijas riepas;
  • 17 – riepas diametrs (collās)
  • 94 – riepas slodzes indekss
  • H – riepas ātruma indekss
Ziemas riepu specifikācija ar paskaidrojumiem

Konsultējies ar īstiem riepu speciālistiem, kam riepas ir ikdiena!

Vai palīdzēt izvēlēties? Droši zvaniet!

Riepu un disku speciālists Zigmārs

23204444

Ziemas riepas un to tipi

Cietā sastāva ziemas riepas

Cietā sastāva ziemas riepas

Cietā sastāva Centrāleiropas tipa jeb kā Latvijā tās ir pazīstamas – vissezonas riepas, kā jau pēc to nosaukuma var spriest, piemērotas Centrāleiropas klimata apstākļiem, kur ziemā līst un temperatūra mēdz svārstīties ap +5*C. MMK Riepu Serviss speciālisti šādas riepas Latvijas ziemas apstākļiem neiesaka. Lai arī Latvijā ziemas mēdz būt arī maigas, uz to noteikti nevajadzētu paļauties. Vissezonas jeb M+S riepas piemērotas tiem autovadītājiem, kas ziemā brauc reti un tikai pilsētas apstākļos, kur braukšanas ātrums ir ierobežots un ceļi regulāri tiek tīrīti.

Mīkstā sastāva ziemas riepas

Mīkstā sastāva jeb Skandināvijas tipa ziemas riepas

Mīkstā sastāva, frikcijas jeb Skandināvijas tipa ziemas riepas ir Latvijas ziemai piemērotas. Tās tiek darinātas no augstas kvalitātes, elastromēriem bagāta gumijas maisījuma un to protektora blokos blīvi izvietoti vairāki tūkstoši lameļu, kas ar asām kantēm iecērtas ledū. Šīs riepas lieliski veido saķeri gan sniegā, gan uz ledus. Turklāt, ja ziemā plānojat tālākus izbraucienus uz Eiropu, šīs riepas ir lieliska alternatīva radžu riepām, kuras lielā daļā Centrālās un Rietumeiropas valstu, ir aizliegtas.

Ziemas riepas ar radzēm

Ziemas riepas ar radzēm

Ja ziemā galvenais Jums ir drošība, iesakām izvēlēties radžu riepas. Šo riepu protektoros izvietotas radzes, kuras izcili veido saķeri ar apledojušiem ceļa posmiem. Turklāt, šāda tipa riepas izceļas arī ar palielinātu nodilumizturību, kalpotspēju paildzinot par līdz pat 60%. Šādas riepas izvēlas gan tie, kas ceļu satiksmē dalību tikai sākuši, gan arī daudzi pieredzējuši autobraucēji. Jāpiemin, ka radzes ir vienīgais, kas pilnvērtīgi spēs veidot saķeri vai pat glābt avārijas situācijā uz melnā ledus.


Apzīmējumi

Uz jebkuras ziemas riepas atradīsiet uzlīmi, uz kuras būs norādīti saķeres uz slapja asfalta un rites pretestības rādītāji, kā arī attiecīgās riepas trokšņu līmenis. Šie rādītāji tiek noteikti, balstoties uz datorsimulācijām un universāliem testiem. MMK Riepu Serviss speciālisti esaka riepas izvēlēties, balstoties uz savu braukšanas stilu un to, pa kurieni ziemā plānojat pārvietoties, nevis pēc uzlīmes uz riepas.

Ir maldinoši domāt, ka par ziemas riepām var spriest tāpat kā par veļasmašīnu – pēc uzlīmes. Kā jau noskaidrojām, katrs ziemas riepu tips paredzēts citiem braukšanas apstākļiem. Mīkstā sastāva ziemas riepas bieži redzamas ar zemiem saķeres un rites pretestības rādītājiem, bet patiesībā tās daudz labāk veidos saķeri ziemas apstākļos, nekā cietā sastāva riepas, kuru rādītāji uz uzlīmes labāki. Ziemas riepas ar radzēm netiek testētas vasaras apstākļos, tāpēc to uzlīmes ir bez saķeres un degvielas patēriņa rādītājiem, bet saķeri ar ledu tās veido labāk par citiem ziemas riepu tipiem.

Apzīmējumi ir derīgi standarta vasaras un UHP riepu modeļiem, tiem autovadītājiem, kas vasarā grasās pārvietoties tikai pa pilsētu un valsts maģistrālajām autotrasēm.

Ražotāju riepu apzīmējumi ar paskaidrojumiem

Secinājumi un ieteikumi

Zaļa vairoga ikona

Drošība

Riepas viennozīmīgi ir svarīgākais auto elements, jo tās ir vienīgais, kas nonāk tiešā saskarē ar ceļu, ar to nodrošinot saķeri. Esam atbildīgi – braukšana ziemas apstākļos ir bīstama tādēļ, iesakām izvēlēties kvalitatīvas, jaunas ziemas riepas.

Sarkana vairoga ikona

Uzmanību – apzīmējumi nav objektīvi

Apzīmējumi uz ziemas riepu etiķetes NESNIEDZ informāciju par ziemas riepu bremzēšanas un manevrēšanas veiktspēju uz sniega un ledus (tikai uz mitra asfalta seguma). Esiet ļoti uzmanīgi. Svarīgākais izvēloties riepas ir to tips, protektora dizains, uzbūve, gumijas sastāvs un cietība. Riepu izvēlē iesakām paļauties tikai uz pieredzējušu, riepu ekspertu ieteikumiem.

Sarkana vairoga ikona

Neiesakām iegādāties lietotas riepas

Nekādā gadījumā neiesakām braukšanai izmantot lietotas, nezināmas izcelsmes riepas, kas visbiežāk patērētāju rokās nokļūst no attīstīto pasaules valstu autokapsētām, kā arī ir tikušas glabātas un ekspluatētas nezināmos apstākļos. Neiesakām izvēlēties un ziemā izmantot riepas, kurām jau ir nodilusi protektora lietderīgā daļa, kurā tikušas iestrādātas lameles – šādas riepas vairs pilnvērtīgi savu funkciju nepilda, kaut arī to protektors vizuāli vēl šķiet dziļš.

Sarkana vairoga ikona

4mm protektora dziļums – bīstami

Jūsu un apkārtējo drošība ir atkarīga no riepu kvalitātes, prātīgi būtu izvēlēties jaunas un pēc iespējas augstākas klases riepas – paļaušanās uz minimālo pieļaujamo jeb 4mm protektoru ir neapdomīga un bezatbildīga rīcība, kas var radīt pat katastrofālas sekas. Taupīšana uz riepām var apdraudēt Jūsu un apkārtējo dzīvību – risks iekulties nepatikšanās var būt simtkārt lielāks par ietaupītajiem pārdesmit eiro. No drošības viedokļa neiesakām izmantot ziemas riepas, kuru lietderīgā protektora daļa ir nodilusi jeb protektors ir mazāks par 7mm un kas ir vecākas par 5 gadiem. Drošas ziemas riepas ir svaigas jeb nesen ražotas (līdz 3 gadi vecas) ar pilnu protektoru. Ar katru nodilušo milimetru riepu kvalitāte zūd.

Zaļa vairoga ikona

Labāk ziemas riepas, nekā M+S riepas

MMK neiesaka ziemas sezonai izvēlēties vissezonas vai m+s riepas, jo tās pēc būtības piemērotas ekspluatēšanai klimatiskajās zonās, kur ziemā nav sastopami skarbi braukšanas apstākļi ledus un sniegs. Šādas riepas Latvijā var izvēlēties tie autobraucēji, kas ikdienā pārvietojas maz un tikai pilsētas apstākļos. Pretī salam, dziļam sniegam un ledum, šīs riepas stāties pretī nespēs.

Zaļa vairoga ikona

Labāko Ķīnas ražotāju riepas ir pat ļoti kvalitatīvas

Ja vēl pirms pārdesmit gadiem “made in China” uzraksts uz kādas preces liecināja par tās zemo kvalitāti, tad mūsdienās praktiski viss, tajā skaitā arī pasaules vadošo brendu produkti, kā piemēram daudzas Tesla automašīnu detaļas, liela daļa iPhone produktu sastāvdaļu utt., tiek ražotas nekur citur kā Ķīnā, kurā ir vienas no pasaulē mūsdienīgākajām rūpnīcām. Ķīnā ir modernākās riepu ražotnes pasaulē. Tām ir savi pētniecības, attīstības, inovāciju riepu testēšanas centri, tajos strādā vieni no labākajiem riepu inženieriem pasaulē. Visas riepas, kas nonāk Eiropas tirgū ir atbilstoši sertificētas, tāpēc, labas budžeta klases Ķīnā ražotas ziemas riepas būs saprātīga un droša izvēle braukšanai ziemas apstākļos. Te gan noderēs speciālista padoms tieši kuru modeli no kura riepu ražotāja labāk izvēlēties..

Zaļa vairoga ikona

Pareizais riepu izmērs

MMK Riepu Serviss neiesaka veikt eksperimentus, mainot auto riepu izmērus. Riepu platumu un augstumu nosaka inženieri, kas ņēmuši vērā vairākus tūkstošus mainīgo un veikuši neskaitāmus testus, nosakot auto veiktspējai vislabvēlīgāko riepu izmēru, tomēr daudzi izdomā nomainīt izmēru uz nedaudz augstāku, zemāku, platāku vai šaurāku, ilgtermiņā nodarot kaitējumu ne tikai auto veiktspējai, bet arī tā tehniskajam stāvoklim.

Sarkana vairoga ikona

Nepirkt riepas nezināmiem interneta veikalos

Ļoti iesakām uzmanīties no riepu pirkšanas internetā no nezināmiem interneta veikaliem, kur jūs fiziski nevarat aizbraukt. Tur var slēpties apakšā daudz riski. Pārdevējs var sniegt neprofesionālus ieteikumus, var nepiegādāt riepas un pazust. Šādās vietās pirktām riepām garantija ir praktiski neiespējama. Nereti interneta veikali tiek vadīti no dzīvokļiem nostrādā pāris mēnešus un pazūd. Ļoti uzmanīgi. Pat tad, ja riepas tiktu iegādātas kādā lielā interneta veikalā, diez vai jūs varētu saņemt garantiju, ja tām izrādītos kāds defekts. Noņemt auto četras riepas defekta gadījumā, atstāt auto bez riteņiem un aiznest uz interneta veikalu samainīt vai atgūt samaksāto naudu ir praktiski neiespējami.

Zaļa vairoga ikona

Iesakam pirkt riepas tur, kur tiek nodrošināta montāža

MMK rekomendē iegādāties riepas tur, kur tiek nodrošināta liela riepu izvēle, riepas fiziski atrodas uz vietas un tiek nodrošināta arī riepu montāža. Tātad iesakām riepas iegādāties un montēt īstā riepu servisā. Lielos riepu centros, ar lielu riepu piedāvājumu ir daudz lielākas iespējas piedāvāt klientiem riepas, kas ir piemērotas tieši viņa braukšanas vajadzībām, nevis vienīgo, kas ir pieejams. Respektabli riepu centri rūpējas par klientu apmierinātību ilgtermiņā, tādēļ vienmēr ieteiks labāko iespējamo, turklāt, montējot riepas, dos riepām un darbam 100% garantiju. Šādās vietās klients tiek augstu vērtēts un klientu apmierinātība ar riepām un servisu būs svarīgākā lieta.

MMK riepu centri ir lielākie riepu centri Latvijā. Mums ir viss, kas saistīts ar auto riepām un diskiem. Nodrošināsim labākās riepāsskaistākos diskusmontāžu un remontus ar 100% garantiju. Mums ir vairāk kā 70’000 riepu uz vietas. Visi populārākie budžeta, vidējās un premium klases brendi uz vietas, ieskaitot Sailun, Sunfull, Triangle, Kormoran, Cordiant, Hankook, Nokian, Yokohama, Pirelli, Goodyear, Michelin un citi! MMK ir vairāk kā 150 riepu izmēri vieglajiem auto, maziem un lieliem džipiem, visu veidu busiem!

Pērkot ziemas riepas iesakām konsultēties ar speciālistiem, kuriem riepas ir ikdiena!

MMK uz vietas ļoti liela auto disku piedāvājums. Daudz dažādi dizaini, dažādās krāsās izmēros no R16 līdz R21.

Mūsu riepu centros nodrošinām arī disku remonts, taisnošanu jeb valcēšanu, disku metināšanu un krāsošanu, kā arī riepu un disku piegāde visā Latvijā 24h laikā!

Riepu un Disku izvēlē kā arī montāžas un remontu jautājumos iesakam paļauties uz MMK Riepu Serviss speciālistu ieteikumiem. Esam par drošu braukšanu jebkādos braukšanas apstākļos un sniegsim profesionālu konsultāciju riepu izvēlē!

Milzīgais mainīgo faktoru daudzums izvēloties riepas tik tiešām var būt mulsinošs, taču uztraukumam nav pamata! Zvaniet mums vai dodieties uz Jums tuvāko MMK riepu centru. Ar lielāko prieku palīdzēsim riepu, disku un remontu jautājumos.

Un kas vēl svarīgi – MMK riepu centros ir zemākās cenas garantija! Tas nozīmē to, ka jūs pie mums riepas varēsiet iegādāties par vislabāko cenu tirgū. Liela daļa riepas mums nāk tieši no riepu rūpnīcām, tādēļ spējam nodrošināt zemāko riepu pašizmaksu un labāko cenu priekš mūsu klientiem.

Esam par drošību uz ceļa! Braucam droši, atbildīgi, rūpējamies par saviem auto un esam pieklājīgi uz ceļa!

Laipni gaidīti MMK riepu centros divās adresēs Rīgā:

Tieši blakus T/C Rīga Plaza – Mūkusalas ielā 72d un

800m no IKEA – Biķernieku ielā 121k

Kā arī pie partnera Madonā, Saules ielā 67 (pretī CSDD) – ‘’Riepu Centrs Madona’’

Izvēlies sava auto riepas

Pieejamība:

Bieži uzdotie jautājumi

  • Kad nepieciešams uzstādīt ziemas riepas?

    Ziemas vai vissezonas riepas Latvijā ir obligātas no 1.decembra līdz 1.martam, ar radzēm tās atļauts lietot no 1. oktobra līdz 1. maijam, taču bez radzēm ar tām atļauts ceļu satiksmē piedalīties visa gada garumā.

  • Jaunas budžeta klases ziemas riepas vai lietotas premium?

    Ja izvēle nonāk starp to, vai izvēlēties jaunas budžeta klases riepas vai lietotas premium, 10/10 gadījumos iesakām izvēlēties jaunas budžeta ziemas riepas. Jaunas budžeta klases ziemas riepas vienmēr ir svaigas, izgājušas kvalitātes kontroli un atbilst visām ES regulām. Turklāt, tām ir dziļš protektors, kas kalpos daudz ilgāk, nekā pusnobrauktas lietotas riepas.

  • Ar ko ziemas riepas atšķiras no vasaras riepām?

    Ziemas riepas no vasaras riepām atšķiras ar gumijas sastāvu un protektora rakstu. Vasaras riepu protektora raksti tiek izstrādāti tā, lai samazinātu akvaplanēšanas risku, nodrošinātu pēc iespējas augstāku braukšanas komfortu un veiktspēju. Ziemas riepas, savukārt, izgatavotas no mīksta gumijas sastāva, kas, kombinācijā ar lamelēm, nodrošina izcilu saķeri ar ledu un nezaudē elastību zemās gaisa temperatūrās.

  • Bīstamākie braukšanas apstākļi ziemā

    Viennozīmīgi, bīstāmākais braukšanas faktors ziemā ir melnais ledus. Lai saglabātu saķeri ar apledojušām ceļa virsmām, kā arī ar melno ledu, iesakām izvēlēties ziemas riepas ar radzēm.

  • Vai riepu izlaiduma gadam ir nozīme?

    Kaut arī gumija pārstrādājas lēni, tā diezgan ātri spēj zaudēt elastību un pat plaisāt, ja netiek uzglabāta pareizos apstākļos. Visdrošākās, protams ir pilnīgi jaunas riepas, kas ražotas 1-2 gadu ietvaros.

Uzzināt vairāk

ziemas riepu galerija

slidosais
publ3