P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts
P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts

Pasūtījumi internetā

Riepu protektors – ceļu satiksmes drošības varonis

Riepu protektors – ceļu satiksmes drošības varonis

Drošas braukšanas pamatnoteicējs ir arī Jūsu auto riepu stāvoklis un zīmējums uz tām. Tas kādu lomu spēlē riepu protektors ir svarīga un izšķiroša, piedaloties ceļu satiksmē. Riepu drošību nosaka tas, kāds ir to protektora dziļums un kvalitāte. Taču no tā, kādā stāvoklī ir riepu protektors ir atkarīga auto saķere uz ceļiem. Jo labāka saķere, jo stabilāks un drošāks esat uz ceļa!

Uzziniet, kāda ir riepu protektora dziļuma nozīme drošā braukšanā, un tā saķeres un veiktspējas nodrošināšanā uz ceļa. Dažāda veida protektora dizaina raksti un to ietekme uz dažādiem braukšanas apstākļiem. Gūstiet vērtīgu ieskatu par to, kā saglabāt optimālu riepu protektora dziļumu un maksimāli palielināt to kalpošanas laiku.

Riepu protektora svarīgā loma auto stabilitātei uz ceļiem!

Viens no auto riepu nozīmīgākajiem elementiem, kas tiešā veidā ietekmē transportlīdzekļa saķeri ar ceļu ir riepu protektors. Tam ir rakstains dizains uz riepas virsmas, un tā galvenā funkcija ir nodrošināt saķeri un stabilitāti, ļaujot saglabāt kontroli dažādos braukšanas apstākļos.
Lasiet tālāk, ja interesē riepu protektora nozīme, tā ietekme uz drošību, dažāda veida protektora raksti un ieteikumi par apkopi, lai nodrošinātu optimālu riepu veiktspēju un ilgmūžību.

Laicīga risku novēršana ar riepu protektora palīdzību – kā tas notiek?

Tā galvenā funkcija ir novirzīt ūdeni no saskares vietas starp riepu un ceļa virsmu, samazinot hidroplanēšanas risku. Izvadot ūdeni, protektora raksts ļauj riepai uzturēt kontaktu ar ceļu, novēršot sānslīdi un nodrošinot reaģējošu stūrēšanu un bremzēšanu. Turklāt riepu protektors nodrošina saķeri uz dažādām ceļa virsmām, tostarp slapja, sausa, sniegota un apledojuma apstākļos.

Riepu protektora dizaina rakstu veidi!

Protektoru dizaini ir atšķirīgi, jo katrs no tiem veic savu funkciju. Šeit ir visi 4 to dizaina rakstu veidi:

  • Simetrisks;
  • Asimetrisks;
  • Virzienveida;
  • All – terrain jeb visurgājēja protektors.
1.Simetrisks protektors: šim rakstam ir identiski bloki vai ribas visā riepas virsmā, nodrošinot līdzsvarotu sniegumu ikdienas braukšanai. Tas nodrošina labu saķeri gan uz slapjas, gan sausas virsmas un nodrošina ērtu braukšanu.
2.Asimetrisks protektors: kā norāda nosaukums, šim protektora dizainam ir dažādi raksti uz riepas iekšējās un ārējās puses. Iekšējā puse koncentrējas uz ūdens izkliedi, bet ārējā puse uzlabo saķeri līkumos un stabilitāti. Asimetriski protektori parasti ir atrodami augstas veiktspējas un sportiskiem transportlīdzekļiem.
3.Virziena protektors: šis raksts parāda V formas dizainu ar rievām, kas ir leņķī noteiktā virzienā. Tas izceļas mitros apstākļos, efektīvi novirzot ūdeni no riepas. Virziena protektora riepas jāmontē tikai no priekšpuses uz aizmuguri.
4.All -Terrain jeb visurgājēja protektors: šīs riepas ir paredzētas bezceļu entuziastiem, un tām ir agresīvi protektora raksti ar lieliem, dziļiem izciļņiem un plašiem tukšumiem. Tie nodrošina lielisku saķeri ar dažādām virsmām, tostarp dubļiem, granti un akmeņiem.

Kā veikt protektora apkopi ?

Lai riepas kalpotu ilgāk, ir vērts tās regulāri un pareizi apkopt. Šeit būs daži padomi ko ņemt vērā:

  1. Regulāri pārbaudiet vai riepu protektorā nav nodiluma pazīmju, piemēram, nelīdzenu rakstu vai samazinātu dziļumu. Pliks vai pārmērīgi nodilis protektors norāda uz nepieciešamību nomainīt riepu.
  2. Izmēriet protektora dziļumu. To var izdarīt – ar bīdmēru, lineālu vai pat monētu. Ja protektora dziļums ir mazāks par 4 milimetri, tā ir zaudējusi savu veiktspēju un ir jāmaina.
  3. Uzturiet riepās pareizu gaisa spiedienu. Pareiza spiediena uzturēšana ir svarīga drošībai un degvielas patēriņa efektivitātei. Nepietiekami vai pārāk piepumpētas riepas var izraisīt protektora dziļuma samazināšanos kā arī samazinātu saķeri.

Kā izskatītos nodilušas riepas?

Riepu nodilums manāmi redzams ar izteikti vājākām rievām un mazāku to dziļumu. Protektora nodiluma rezultātā, līnijas kļuvušas neizteiksmīgas un riepu virsma blāvāka. Ja pamanāt šādu izskatu riepām, noteikti pārbaudiet tās servisā, iespējams tās ir nederīgas un minimālais protektora dziļums ir pārsniedzis zem 4 mm atzīmes.

Kāds ir minimālais riepu protektora dziļums, un kā to novērtēt?

Tas ir attālums no riepas augšējās gumijas virsmas līdz dziļākajai apakšējai rievas malai. Līdz ar riepu nodilumu, kas ir atkarīgs no braukšanas stila (agresīva vai mierīga), riepas nodilst, tā arī protektora dziļums samazinās, pakārtojoties tam kā tiek vadīts auto un raksta nodilumam.

Ņemot vērā ceļu satiksmes drošības noteikumus, par protektora dziļumu CSDD normatīvos noteikts, ka katras sezonas riepām tas ir tomēr atšķirīgs:

Jaunas riepas protektora dziļums

  • Vasaras riepām 6-8mm
  • Ziemas riepām 8-10mm

Riepu minimālais protektora dziļums

  • Vasaras riepām ir 1,6 mm
  • Ziemas riepām ir 4 mm

Ziemas, vasaras un vissezonas riepu protektora noliktie standarti ir atšķirīgi. Ar ziemas riepām ieteicams braukt ziemas apstākļos, lai aizsargātu auto no sānslīdes, un avāriju riskiem, tādēļ ziemas riepu protektors izstrādāts ar īpaši dziļām rievām un lamelēm, kas veic efektīvu ūdens izkliedes, tā arī bremzēšanas kontroli. Taču vasaras riepu protektoram paredzēts pārvietoties pa sausu ceļa segumu, kas nozīmē braukšanas laikā saskarties ar ne pārāk apgrūtinošiem laikapstākļiem kā ledus un sniegs, tāpēc riepām protektora dziļums ir samazināts.

Kāpēc bīstami braukt ar samazinātu riepu protektoru dziļumu?

  1. Jūsu drošība uz ceļa ir apdraudēta, jo riepām nodilstot, braukšanas laikā tiek samazināta saķere ar ceļu, kas nozīmē to, ka pastāv hidroplanēšanas risks.
  2. Sniega, ledus, lietus apstākļos, auto var tikt grūti vadāms, kā arī palielinās avāriju risks.
  3. Avāriju gadījumā, apdrošināšanas kompānijas var atteikties izmaksāt kompensācijas, neatbilstoša protektora dziļuma dēļ.

Regulāras pārbaudes kā reizi mēnesī, protektora dziļuma uzturēšana un riepu gaisa spiediena ievērošana ir galvenie soļi tam, lai palielinātu Jūsu auto riepu protektora efektivitāti.

MMK riepu speciālisti neiesaka braukt ar vasaras riepām, kuru protektora dziļums ir mazāks kā 3mm, savukārt ziemas riepām – mazāks par 6mm.

Pie mums MMK riepu centros plašākā riepu izvēle Rīgā. Mūsu servisa speciālisti piemeklēs Jūsu auto vispiemērotākās riepas ar optimālāko protektora dizainu atbilstoši braukšanas stilam un paradumiem, ņemot vērā Jūsu budžeta iespējas. Esam saprotoši un pretimnākoši, tāpēc palīdzēsim iegādāties labāko riepu variantu atbilstoši Jūsu pieļaujamajam budžetam.

Dodieties uz MMK sadaļu Riepas un izvēlieties sev piemērotāko riepu komplektu!

KATEGORIJAS

izpardoshana slider