P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts
P. 900-1900
O. 900-1900
T. 900-1900
C. 900-1900
Pk. 900-1900
Se. 900-1600
Sv. Slēgts

Pasūtījumi internetā

SAVIRZES regulēšana

Savirzes regulēšana Rīgā MMK riepu centrā pie Rīga Plaza

MMK riepu centrā Mūkusalas 72 Rīgā (Pie Rīga Plaza) ir ne tikai plašākā riepu un disku izvēle Latvijā, bet arī tiek piedāvāts pilns pakalpojumu spektrs saistīts ar jebkuras automašīnas riteņiem. Uz 15 pacēlājiem veicam riepu/ disku montāžu, balansēšanu, riepu/ disku remontu, disku metināšanu, riepu glabāšanu un tagad arī automašīnas savirzes jeb riteņu ģeometrijas regulēšanu. Precīza automašīnas riteņu ģeometrija nodrošina ilgāku riepu kalpošanas mūžu, stabilitāti un braukšanas komfortu.

Riteņu ģeometrijas – savirzes regulēšanai izmantojam modernāko ASV ražoto HUNTER “HAWKEYE 4” ELITE CM jaunākās paaudzes lāzeru ģeometrijas savirzes stendu. 

MMK riepu centrā savirzes regulēšana BMW, Mercedes, Audi, Vw, Škoda, Volvo, Toyota, Honda, Nissan, Ford, Renault, Opel u.c. Mūsu riepu centrā savirzi iespējams saregulēt visa veida automobiļiem (vieglajiem un apvidus automobīļiem, kā arī komerctransportam līdz 3,5T)

Visiem darbiem dodam 100% garantiju.

Savirzes regulēšanas cenas

Savirzes regulēšanas cena norādīta par pilnu gan priekšējās gan aizmugurējās ass savirzes regulēšanu gadījumos, pie nosacījuma, ja visas regulēšanas skrūves izdodas atskrūvēt bez aizķeršanās.

Savirzes regulēšana cenas
Savērsuma regulēšana abām auto asīmNo 30.00 EUR
Diagnostika un datora izdruka20.00 EUR
Apvidus un komerctransporta savirzes regulēšanaNo 30.00 EUR

Riteņu ģeometrijas regulēšana – savirze: Kas tas ir un kāpēc tas ir svarīgi?

Savirzes regulēšana ir mehāniska balstiekārtas sistēmas regulēšana (daļu, kas savieno riteņus ar automobili), lai nodrošinātu riteņu pareizu novietojumu. Šo procesu tad arī sauc par riteņu ģeometrijas regulēšanu. Riteņu savirzes regulējumi ir ļoti svarīgi, jo riteņi, kas nav noregulēti, var izraisīt tādas problēmas kā riepu ātra vai nevienmērīga dilšana, palielina degvielas patēriņu, pasliktina braukšanas komfortu, un negatīvi ietekmēt auto vadāmību.

Kādi simptomi norāda, kad nepieciešama savirzes regulēšana?

Viena no pazīmēm, kas liecina, ka jūsu automašīna, iespējams nepieciešama savirzes regulēšana, ja auto nepārtraukti velk uz vienu vai otru pusi. Stūre arī var sniegt norādes, ka jums ir nepieciešama savirzes regulēšana, piemēram: ja braucot taisni, stūre neatrodas vidus stāvoklī, vai braucot taisni, pa līdzenu ceļu parādās vibrācijas.

Savirzes problēmas dažkārt var pamanīt vizuāli pārbaudot riepu protektoru dziļumus. Kamēr transportlīdzeklis stāv, var izmērīt protektoru dziļumus, dažādās riepas vietās, ja vairāk nodilusi riepas iekšējā vai ārējā mala, tas var norādīt, ka nepieciešama savirzes regulēšana.

Kā tiek veikta riteņu ģeometrijas regulēšana?

Savirzes regulēšana noteikti nav projekts, ko varēsiet kvalitatīvi veikt pats saviem spēkiem bez iepriekšējas pieredzes. Process sevī iekļauj pareizu savērsuma un sagāzuma regulēšanu, lai transportlīdzeklis atbilstu ražotāja specifikācijai un tas ne vienmēr būs ideāli taisns riteņu novietojums 0 grādi.

Lielākai daļai modernu automašīnu savirzes procesā ir trīs galvenās lietas, kas tiek regulētas.

Sagāzums un Sagāzuma regulēšana

Sagāzumu regulējot, tiek mainīts, vai ritenis būs sagāzts uz iekšu vai āru atkarībā no auto specifikācijas. Lai garantētu, ka automašīna droši klausa stūri, ir svarīgi pareizi noregulēt sagāzumu. Pozitīvs vai negatīvs sagāzuma leņķis var negatīvi ietekmēt riepu nodilumu un auto gaitas īpašības.

Svērums un Savērsuma regulēšana

Savērsuma leņķis ir tas, ko lielākā daļa cilvēku vispirms saista ar savirzes regulēšanu. Tas ietekmē, kādā leņķi riteņi atrodas, attiecībā pret mašīnas braukšanas virzienu un viens pret otru. Jūsu riteņi nedrīkst būt ne pārmērīgi “iegāzti”, ne “izgāzti”, to leņķiem jāsakrīt ar ražotāja norādītajām specifikācijām. Tieši problēmas ar savērsumu, var visātrāk var sabojāt jūs riepu protektoru nevienmērīgi tās deldējot vai pat izraujot gabalus.

Casters

Riteņu leņķis kas norāda cik tālu uz priekšu vai atpakaļ (virzienā uz vadītāju vai prom no tā) ir stūres ass. Stūres ass ir līnija starp riteņa augšējiem un apakšējiem savienojumiem. Lielākajai daļai transportlīdzekļu ir pozitīvs caster, kas nozīmē, ka stūres ass ir ar novirzi uz vadītāja pusi, kā rezultātā palielinās stūrēšanas piepūle, lai nodrošinātu labāku taisnvirziena stabilitāti.

Cik maksā Savirzes regulēšana?

Savirzes izmaksas var atšķirties atkarībā no vairākiem faktoriem: piemēram vai jūsu auto savirzi iespējams regulēt abām asīm, auto izmēra – vieglais, apvidus, vai komerctransports. Auto savirzes regulēšanas cena parasti ir no 30-45 eiro.

Vai Savirzes regulēšana nepieciešama?

Uzmanību! Slikta savirze var izraisīt paātrinātu vai nevienmērīgu riepu nodilumu, kā arī nopietni ietekmēt riepas saķeri uz ceļa, īpaši ziemas apstākļos. Smagos gadījumos tas var novest pie riepas smagiem bojājumiem, tāpēc rekomendēja savirzi pārbaudīt regulāri.

Nauda ekonomija: paātrināts riepu nolietojums nozīmē, ka riepu nomaiņai nāksies veikt biežāk un tērēt vairāk naudas, tāpēc savirzes regulēšana ilgtermiņā palīdzēs ietaupīt naudu. Nepareizi noregulēta savirze var radīt transportlīdzekļa vilkšana uz vienu vai otru pusi un radīt papildus bremzēšanas spēkus, kas radīs papildus rites pretestību un tādējādi palielinot transportlīdzekļa degvielas patēriņu. Nepareizi noregulēta savirze var padarīt automašīnas kustības raustītas vai izraisīt nepatīkamu vibrāciju. 

Biežāk uzdotie jautājumi

Cik bieži jāregulē Savirze?

Nav precīzas formulas, cik bieži nepieciešama savirzes regulēšana, ir atkarīgs no braukšanas apstākļiem un ieradumiem. Daudzi mehāniķi iesaka savirzi pārbaudīt pēc katras reizes, kad automašīnai ir bijusi servisā vai pie katras riepu maiņas. Ja jūsu auto ir zemprofila riepas, kas mazāk apsorbē triecienus braucot pa bedrainiem ceļiem, lai taupītu riepas un līdz ar to arī naudu – iesakām auto savirzi pārbaudīt biežāk.

Galvenie auto remontu un apkopes darbi, pēc kuriem ieteicams veikt savirzes regulēšanu – pēc riepu nomaiņas, jebkuras ritošās daļās/ piekares sistēmas daļu maiņas vai remonta un dažādiem negadījumiem, t.sk. pēc lieliem triecieniem iebraucot, piemēram bedrē vai riteņiem saduroties ar kādu citu šķērsli. Viens no rādītājiem, ka savirze būtu jāpārbauda ir, ja auto ir sasista riepa vai disks. Visticamāk šāda veida trieciens būs ”izsitis” auto piekares ģeometriju un būs nepieciešama tās regulēšana.

Cik ilgi notiek savirzes regulēšana?

Savirze nav laikietilpīga procedūra, un parasti ilgst vienu stundu vai mazāk. Izņēmuma gadījumi, kad savirzes regulēšana prasīs nedaudz ilgāku varētu būt, ja mehāniķis atradīs saplīsušas vai nolietojušās detaļas piekares sistēmā, un tad šo detaļu nomaiņa prasīs ilgāku laiku.

Cik ilgam laikam derīga savirze?

Atkal nav burvju cipara, cik ilgi derīga savirze. Tas ir atkarīgs no tā, kā un kur ikdienā braucat ar savu mašīnu. Transportlīdzekļiem, kas lietoti lielākos ātruma režīmos un agresīvāk, vai pa nelīdzeniem ceļiem, biežāk būs nepieciešama savirzes regulēšana, savukārt automobiļiem, kas braukti konservatīvāk, savirzi var pārbaudīt retāk.

Kas notiek, ja neveic riteņu savirzes regulēšanu?

Ja neveic riteņu ģeometrijas regulēšanu, riepas var nodilt ievērojami ātrāk un nevienmērīgāk, tāpēc tā ir laba prakse, savirzi pārbaudīt regulāri. Nevienmērīgs riepu nolietojums var ietekmēt drošību un padarīt braucienu mazāk komfortablu. Nepareiza savirze nozīmē arī to, ka riepas būs jāmaina ātrāk, nekā paredzēts. Var viegli izrēķināt, iztērēt apmēram 30 eiro uz savirzes regulēšanu, vai mainīt riepas krietni biežāk, kuru summa par komplektu nereti pārsniedz 800-1000eiro.  

Cik ātri nodilst riepas ar sliktu savirzi?

Riepu nodilums, ko izraisa savirzes problēmas, ir atkarīgs no problēmas smaguma. Laika gaitā pat neliela problēma var saīsināt riepas mūžu pat par desmit un divdesmit tūkstošiem kilometru, bet liela novirze, var nepareizi nodeldēt vai izraut riepās gabalus pat dažu simtu kilometru laikā, ja laicīgi neizdodas to novērst.

Vai nepareiza riteņu ģeometrija var izraisīt vibrāciju?

Jā, protams. Ja riteņi novietoti nepareizi, tas var radīt vairākas sekas auto darbībai un sajūtu kā piemēram: stūre kas vibrē, vai visa mašīna dreb. Vibrācijas automašīnā veicina jebkuru detaļu, īpaši piekares detaļu ātrāku nolietojumu. MMK iesaka regulēt savirzi vismaz reizi reiz igadā, kas palīdzēs gan ietaupīt naudu un sniegt braukšanas komfortu un drošību.